Permata-permata dihatiku.....

Permata-permata dihatiku.....

Wednesday, July 7, 2010

Temujanji

Syukur Alhamdulillah...aku bebas dari gejala kencing manis..cuma doktor nasihatkan jaga permakanan, jangan makan banyak yang manis2..happy bukan main aku bila dapat tau free dari gejala tu, tapi.....tiba2 nurse tu suh pi wat ECG nak check jantunglah pulak...apa lagi aku pun mulalah kecut perut. Masa wat ECG tu pulak , nurse tu wat ' force alarm'..wat aku seriau je. Bila dah selesai aku tanya dia ok tak, dia taknak cakap..cuma kata nanti doktor bagitau, lagilah aku risau dibuatnya..

Di bilik pemeriksaan, nurse disitu arahkan aku supaya pergi ke jumpa doktor di bilik 4..ada dua orang je ketika itu..Bila nombor aku dipanggil, aku pun terus pergi ke bilik 4 walaupun hati rasa gementar tapi buat2 tkde rasa apa2 hehe...Alhamdulillah..semua clear dan tekanan darah pun normal...kan best gini. Memang pasni memang aku kena jaga makan, tkleh main belasah je macam dulu2..berat pun dah turun 2kg dalam 3 bulan ni. Nak turunkan berat badan bukan main susah tapi kalau nak naikkan anytime..Terima kasih pada jiran aku Norbi sbb dia selalu temankan aku bila pi mana2 lebih2 lagi kalau pi medical check up...terima kasih gak pada suami dia..semuga mereka dikurniakan sebuah keluarga yang bahagia dan diberkati Allah sentiasa, aamiin...

No comments:

Post a Comment