Permata-permata dihatiku.....

Permata-permata dihatiku.....

Monday, June 28, 2010

Kolam memancing ikan Joran Rimba Tekala, Semenyih















Pemandangan di sekitar Joran Rimba Tekala, Semenyih Selangor..Boleh tahan ramai orang yang menyertai...memang seronok!!Tenguklah cik Abang tu bergambar dengan ikan yang dia dapat bawak balik...alamat makan ikan je lah hari ni..


Semalam hari Ahad 27hb June 2010 tiba2 teringat kat Kakyan...apalagi aku terus telepon. Tup tup dengar dia nak balik ke Semenyih nak pi mancing kat tempat dia di Joran Rimba Tekala, taktaulah pulak kakyan adik beradik ada bukak tempat memancing yang baru selain dari seri bayu..apa lagi hati duk tertanya2..mana nak pegi ni..tadi janji ngan Alang suh dia antar pi umah banguda sebab hari ni Hari Jadi Dayang. Nasib baiklah aku leh fikir untuk telepon banguda..Nana angkat kata depa nak keluar dan suh datang disebelah malam..

Aku terus telepon abang tanya dia balik keja hari ni kol berapa? Dia kata tak pasti, tapi..bila dapat tau nak pi tempat Kakyan nak tengok orang memancing. Tak berapa lama pastu abang sms suh siap leh pegi...Bestt!! Fika ada datang , Alang antar belah pagi tadi, jadi kami pergi ke Tekala bertigalah..

Wah!!Terkojut nenguk ramai orang rupanya..ingatkan adik beradik n sedara mara je...Sampai terus cari parking tapi susahlah pulak nak dapat sebab banyak kereta...Lama dah tak jumpa Kakyan, jadi apa lagi borak2lah..

Kakyan kata nak masak meehoon untuk para peserta makan lepas mancing nanti, tapi dia tak larat sebab tangan dia sakit..Apa lagi..memasak, memang hobi tu...aku pun offer dirilah nak tolong...aku pun terus pi hayun senduk kat kuali hehe...Tengah masak, kaknur pulak telepon suh datang rumah malam ni..aku takut abang bising sebab dia penat. Aku tak berani nak janji jadi aku suruh kaknur sendiri cakap ngan abang. Mood abang baik sikit hari ni, jadi, dia kata ok...

Jam 7.00 petang acara memancing tamat dan waktu bagi hadiah pun sampai...Lepas makan kami bergerak balik..sempat lagi tu abang pi kutip tin , hishhhh...Abang dapat 2 ekor ikan besar tapi aku tak kenal ikan apa..besar sangat..

Kami terus antar Fika balik dulu sebab Faiz kata nak belanja anak2 makan malam ni, tapi rupa2nya tak jadi. Sian Fika , kalau aku tau , aku bawak Fika pi rumah banguda dulu...

Baru nak makan, dengar org bagi salam..ingatkan Alang rupanya Fika datang antarkan pecal yang bangngah belikan kat Tanjung Karang pagi tadi...Sanggup tu bangngah pi naik motor ke Tanjung Karang semata-mata nak kejar pecal sedap...memang sedap terasa cekurnya. Kat Kl memang takleh nak dapat yang sedap.

Hati aku tersentuh tenguk Fika, kesian rasanya tenguk dia sebab dia tak makan lagi. Nak suruh dia tinggal dan antar dia balik ke Kencana semula takut kena marah. Taktau kenapa sejak akhir2 ni asyik angin je...tapi takpe selagi leh sabar , aku sabarlah..kalau tak boleh sabar nak wat camne, kena terima hakikatlah...redha je ngan apa jua yang mendatang...Mudah2an biarlah yang baik2 je...Fedup gak kadang2 kalau org asyik nak angin je..memang pantang aku dari dulu..Kalau bersebab takpe , ni tiba2 je..kita pun tak sangka sebab kita tak marah dan tak fikir yang tak baik pun...lupakanlah, mungkin penat kerja tak rehat2 kot...lumrah kehidupan..kalau dua2 angin tumbang pokok, kalau satu je yang angin leh bertahan lagi..hehe

Dalam perjalanan balik pun aku masih teringatkan Fika, tulah perasaan mak terhadap anak, apa jua yang dimakan mesti ingat anak2, kalau anak2 tak dapat makan terasa terkilan hati ni...aku terus sms Alang suruh dia belikan makanan untuk Fika. Rupanya alang cuma belikan burger je...jadi lah dari takde..

Sampai rumah, mata memang dah ngantuk sangat, takdan nak siang ikan, jadi simpan jelah dulu dalam fridge, esok pagi baru siang dan masak...lepas solat , gosok baju dan layan FB kejap, terus lena..sedar2 dah jam 5.30pagi, abang kena bangun pi kerja...sejuk jangan cakaplah..semua rasa kebas..

No comments:

Post a Comment